Arkivet

Forbrugeres købeadfærd

E-handel og køb

Forbrugere køber produkter i virkeligheden og på webshops, når de føler, at fordelene ved at eje produktet opvejer omkostningerne. For eksempel, hvis nogen køber en ny bærbar computer for $500, så må han eller hun tro, at den vil opfylde deres behov bedre end noget andet alternativ (og omkostningerne ved at eje den bærbare computer er mindre end ikke at købe). Fordele og omkostninger er subjektive, så det er vigtigt at tage hensyn til forbrugernes prioriteter, når de vælger produkter til markedet.

Det følgende er en liste over de mest almindelige variable

Pris på erstatninger – Hvis forbrugerne kunne erstatte dit produkt med et andet produkt, kan de vælge ikke at købe dit, fordi det har en højere pris end dets erstatninger. Et eksempel er den præference, forbrugerne har vist over for vand på flaske frem for sodavand på dåse såsom Coca-Cola eller Pepsi.

Pris på tillæg – Hvis forbrugerne ville købe dit produkt oftere, hvis det var billigere, så vil du måske sænke prisen for at få det til at appellere til dem mere. Et eksempel er vandmeloner, som er mere populære om sommeren, når de er til deres billigste pris på grund af stor efterspørgsel. Produktets pris – Hvis du sænker prisen, kan forbrugerne købe mere af dit produkt og omvendt. Et eksempel er at sætte kuponer i aviser for at øge salget i butikker som McDonald’s eller Walmart.

Vurdering af produktkvalitet – Hvis forbrugerne føler, at din virksomhed producerer produkter af højere kvalitet, kan de vælge at købe hos dig, fordi de ønsker at købe produkter med højere kvalitet. Et eksempel er Apple, som har en stor loyal tilslutning, fordi de mener, at virksomheden producerer produkter af høj kvalitet.

Mængden af ​​forbrugere – Hvis du kan erobre en større markedsandel, så kan du måske tage lavere priser og stadig tjene mere end dine konkurrenter, der har mindre markedsandele at sælge i. Et eksempel er dagligvarebranchen, hvor priserne er typisk lavere hos Walmart end hos andre konkurrerende butikker såsom Kroger.

Vil du læse mere om e-handel og SEO for webshops? Klik her

 

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *