Arkivet

3 af de mest fantastiske biler, der nogensinde er fremstillet

Listen over de 10 mest fantastiske biler nogensinde er en god indikator for udviklingen af bilers udvendige design. Hver af disse ti biler blev produceret inden for en periode på 20 år, så det er nemt at se udviklingen i det udvendige design over tid. Mens ét mærke har to af top 10-pladserne, omfatter andre mærker Aston Martin, Dodge og kendte film- og first-of-its-kind-biler.

Hvis du gerne vil læse mere om fede biler, så tjek BilA2Z.dk, hvor der næsten dagligt bliver udgivet spændende info om biler. Læs f.eks. om den nye BMW M850i som godt kunne blive en klassisker i fremtiden. 

Pagani Huayra

Pagani Huayra er en fantastisk sportsvogn til en million kroner, der har kræfter til at blæse enhver væk. Dens navn kommer fra den andinske gud for vinden. Dens motor har en 6,0-liters V12-motor med dobbelt turboladning, der yder 720 hestekræfter og et drejningsmoment på 737 lb-ft. Denne bil kan nå hastigheder på 238 mph og er lavet af førsteklasses materialer. Den har to kølere, en syv-trins enkeltskivekoblingsgearkasse med enkeltskivekobling og et udstødningssystem i titanium.

Pagani Huayra anses for at være en af de dyreste biler i verden. Det er den hurtigste Zonda, der nogensinde er bygget, og den er den næstdyreste bil i verden. Den har en bagspoiler, en forrude, der næsten ikke er til at få øje på, og er en af de mest ekstreme sportsvogne, der nogensinde er lavet. Med kraften og hastigheden i disse sportsvogne er det let at se, hvorfor Pagani Zonda HP Barchetta er en af de mest eksklusive biler i verden.

Lamborghini Countach

Lamborghini Countach var rygraden i den legendariske italienske superbilproducent Lamborghini. Miura var den første Lamborghini-model, men Countach skulle i sidste ende blive deres bedst sælgende superbil. Faktisk var den mange skoledrenges drømmebil. Den oprindelige prototype blev afsløret på biludstillingen i Genève i 1971. I dag bærer en hybrid-elektrisk model i begrænset produktion Countach-navnet i dag.

Dens ydeevne var et vigtigt aktiv i de tidlige år. Den kunne sprinte fra nul til tres på under fire sekunder og nå en top på 183 mph. På trods af sin høje ydeevne var Countach stadig utrolig praktisk og blev bygget til at være et praktisk køretøj. Dens mange aerodynamiske kanaler og scoops hjalp den også med at opnå sin overjordiske karakter.

Da Countach først kom frem, blev den designet som en bil i begrænset produktion og skulle fungere som en racerbil. Ferruccio Lamborghini tøvede med at tilbyde aircondition i sin bil, fordi han mente, at det ville gøre bilen mere civiliseret. Dog blev læderindtræk gjort til standard. Synet bagud var dårligt, og interiøret var trangt, men bilen blev et hit, og den er stadig en meget eftertragtet superbil.

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari er en af kun en håndfuld hybridhybridhyperbiler på markedet, men den føles som om den hører til i samme klasse som andre superbiler. Dens kraftudfoldelse føles næsten naturlig, og dens V12-soundtrack er uforfalsket. Endnu bedre er LaFerrari overraskende anvendelig på vejen. I en verden med kompliceret elektronik og tvangsindtræk føles LaFerrari som en ægte hyperbil.

Sikkerhedsfunktionerne er også imponerende, og den 6,3-liters motor producerer hele 660 hestekræfter. Dens bremser har f.eks. massive Brembo kulkeramiske skiver i kulstofkeramik, ligesom drivlinjen og airbaggene. Den mangler dog nogle moderne sikkerhedsfunktioner som f.eks. automatisk nødbremsning, Apple CarPlay, SiriusXM-integration og bakkameraer.

Rolls-Royce Boat Tai

Den nye ejer af Rolls-Royce Boat Tail er blevet afsløret. Luksusbilsfirmaet Rolls-Royce sagde, at Boat Tail blev bestilt af en protektor fra perleindustrien. Selv om bilen ikke blev afsløret, var dimensionerne de samme som den første Boat Tail. Boat Tail tog omkring 20 år at konstruere og er udelukkende håndbygget. De to mænd, der bestilte bilen, en forretningsmand og en modedesigner, havde begge en baggrund inden for design og håndværk.

Boat Tail’s interiør er udstyret med tofarvet blå læderindtræk, et guillocheret instrumentbræt og et specialfremstillet Bovet-ur. Prisen er uhørt høj og ligger på næsten 28 millioner dollars. Det er den dyreste nye bil i verden, og den vil kun blive fremstillet få gange. Men hvis du er på udkig efter en bil med en unik stil og utrolig ydeevne, er Boat Tail måske noget for dig.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.