Arkivet

Et godt salg starter med et møde

Har I brug for hjælp til at få kunderne i tale? Vil I spare tid på at ringe til potentielle kunder for at få et møde i kalenderen? Så er outsourcing til en mødebooker en god mulighed. Et godt salg starter med et møde, og det kan være tidskrævende at få det første møde med en ny kunde i kalenderen. Det kræver vedholdenhed og tålmodighed at kontakte potentielle kunder med henblik på et salgsmøde. Ligeledes kræver det særlige kompetencer til hurtigt at få kundens opmærksomhed og skabe interesse og et ønske om et møde hos den potentielle kunde. Spar jeres egne sælgeres tid på det tidskrævende arbejde og fokuser på at opfylde et godt salg og etablere en god relation til kunden, når først et møde er booket – få hjælp til mødebooking hos: https://www.partnerdialog.dk/.

Brug et professionelt mødebooking firma og gør det I er bedst til

Ved at outsource mødebooking til et professionelt mødebooking firma, kan I koncentrere jer om det, I er bedst til. En dygtig sælger modtager som regel en god gage, og mødebooking opgaven vil ofte koste for meget i timen, hvis en erfaren sælger skal bruge tid på det. Så der er penge at spare og en gevinst ved, at jeres sælgere bruger deres tid optimalt. Salg er meget andet end mødebooking. Det handler også om at have styr på sin salgsstrategi og vedligeholde eksisterende kunder samt skaffe nye kunder til virksomhedens salgspipeline. Mødebooking er således både rettet mod eksisterende og nye kunder.

Sådan opbygger du en salgspipeline

De fleste kundekontrakter kommer sjældent i hus efter det første kundemøde. Salgsprocessen kan tage op til flere måneder. Det kræver derfor en god salgsstrategi og en pipeline af potentielle kunder, som jeres sælgere løbende kan pleje og følge op på med henblik på at indgå en aftale med en kunde. Løbende mødebooking er en god metode til kontinuerligt at få nye leads ind i jeres salgspipeline, så I ikke løber tør for kundeemner. Nogle kunder tabes undervejs i salgsprocessen, mens andre kan gå hen og blive store og strategiske kunder for jer. Sørg altid for at få potentielle kunder i tale ved hjælp af mødebooking – det er aldrig til at vide, om der er en kommende stor kunde lige om hjørnet. I finder kun ud af det ved at få et møde med de potentielle kunder og undersøge mulighederne for en god relation og potentielt salg.

Mødebooking skaffer jer information om kunderne

Udover det krævende arbejde med at booke møder med kunderne kan I også modtage relevant information om kunderne via en professionel mødebooker. Det er vigtigt, at I inden selve mødet med kunden har sat jer ind i, hvem kunden er, og hvilke behov kunden måtte have. En mødebooker kan indhente den nødvendige information, så I kan koncentrere jer om at lægge en salgsstrategi og forberede jeres møde med kunden. Mødebooking skaber på den måde værdi i hele end-to-end salgsprocessen, fra et lead til et kundemøde og til et salg.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *