Arkivet

Gør din virksomhed nem at færdes i for dine ansatte

En moderne virksomhed bør være ryddelig og ren. Der er intet være, end at have et flot kontor, men hvor det er rod, som dominerer førstehåndsindtrykket. Den slags kan være skyld i, at potentielle nye ansatte eller samarbejdspartnere får indtrykket af, at rod i det fysiske miljø også betyder rod i forretningsgangen. Den konklusion kan nemt blive dyr, hvis den gentager sig, og derfor er det vigtigt med en professionelt indrettet og ren virksomhed.

Indret med luft                                                       

Når virksomheden skal indrettes, er det vigtigt, der er luft imellem skriveborde, arbejdsstationer og andre øer i rummet. Luft er med til at skabe overblik og ro. Hvorimod et forkrampet kontor kan skabe en kaotisk fornemmelse, og hvor ting nemt kommer til at flyde.

Luft er også vigtigt for dine ansatte, da ingen bryder sig om at føle, at de sidder indeklemt og ikke kan trække vejret eller åbne et privat dokument.

Tænk på rengøringen

Professionel rengøring er meget vigtigt for indtrykket i en virksomhed. Sørg derfor for, at du har en aftale med et godt rengøringsselskab, og at du har et miljø, der er nemt at rengøre og holde ved lige. F.eks. kan industrigulve til kontoret give et fedt råt udtryk, samtidig med at de er supernemme at vedligeholde. Modsat f.eks. et tæppe, der bliver slidt, kan blive misfarvet og desuden samler på støvet, så det hvirvles op, når man går på det.

Opdrag de ansatte i orden

Lige meget hvor praktisk du har indrettet dig, har du brug for hjælp fra dine ansatte, da deres opgave er at holde orden på deres arbejdsområder. Det kan oftest løses nemt ved at give mulighed for at komme dokumenter og andet i skuffer.

Ligeledes skal man naturligvis ikke have overtøj hængende på sin stol men i stedet sørge for, at det hænger på bøjler på et stativ i garderoben. Også kaffekopper osv. Bør ryddes op hver dag, så de ikke bliver stående og flyder.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *