Arkivet

Sådan optimerer du dit e-handelswebsted til SEO

Hvis du driver en e-handelsvirksomhed, så ved du, hvor vigtigt det er at drive trafik til dit websted. Når alt kommer til alt, betyder ingen trafik intet salg. Og mens der er en række måder at drive trafik til dit websted på, er der én metode, der overtrumfer dem alle: SEO. Søgemaskineoptimering er en proces, hvor dit websted optimeres, så det rangerer højere på søgemaskinernes resultatsider (SERP), hvilket gør det mere sandsynligt, at folk vil klikke på din liste og besøge dit websted. Du kan følge dine placeringer ved hjælp af værktøjer som AccuRanker, hvilke er et søgeordsværktøj som de større SEO bureauer benytter sig af. Blandt andet bruger Plutonic Media det i deres daglige arbejde med SEO.

Men hvordan optimerer du dit e-handelswebsted til SEO? Det er det, vi er her for at diskutere. Læs videre for at få en omfattende guide til SEO for e-handel.

E-Commerce SEO Checkliste

Her er en tjekliste over de ting, du skal gøre for at optimere dit e-handelssite til SEO.
 
1. Lav søgeordsforskning. For at kunne ranke på de rigtige søgeord, skal du først vide, hvad disse søgeord er. Brug søgeordsforskningsværktøjer som Google AdWords Keyword Planner og SEMrush til at finde søgeord, der er relevante for din virksomhed, og som har en anstændig mængde månedlig søgevolumen.
 
2. Optimer dine titletags og metabeskrivelser. Title tags og metabeskrivelser er HTML-elementer, der fortæller søgemaskinerne, hvad dine websider handler om. Medtag et eller to af dine målnøgleord i hvert af disse elementer, men fyld dem ikke med nøgleord, da du ellers vil blive straffet af Google.
 
3. Forbedre dit websteds indlæsningshastighed. Et hurtigt websted er en god brugeroplevelse, hvilket er noget, som søgemaskinerne lægger vægt på. Brug Googles værktøj PageSpeed Insights til at se, hvor hurtigt dit websted indlæses, og få anbefalinger til at forbedre hastigheden.
 
4. Sørg for, at dit websted er mobilvenligt. Flere og flere mennesker bruger deres smartphones og tablets til at surfe på nettet, så det er vigtigt, at dit websted er optimeret til mobile enheder . Google har et værktøj kaldet Mobile-Friendly Test, som du kan bruge til at se, om dit websted er godkendt.
 
5 . Aktiver rich snippets. Rich snippets er stykker af information, der vises i søgeresultaterne og giver søgende yderligere oplysninger om dine lister, såsom stjernevurderinger , forfatteroplysninger osv. Aktivering af rich snippets kan hjælpe dine lister med at skille sig ud i SERP’erne og forbedre klik – gennem rater . Du kan læse denne vejledning fra Moz, hvis du vil lære mere om at oprette rich snippets til dit e-handelswebsted. 

Konklusion 
Du kan sikre, at dit e-handelssite er optimeret til SEO ved at følge ovenstående tips. Husk dog, at optimering er en løbende proces; du kan ikke bare gøre det én gang og så er du færdig med det. Tænk i stedet på SEO som noget, du løbende skal arbejde på for at opretholde og forbedre din placering i SERPs over tid.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.